
Veel ondernemers herkennen dit. Er zijn momenten dat je te weinig opdrachten hebt. Er ligt op dat moment een zware druk op het binnenhalen van opdrachten. Daarna ontstaat er een moment van flow. Opdrachten stromen binnen, klanten zijn tevreden en dit leidt tot twee effecten. Allereerst groei je zelf in zelfzekerheid waardoor je eenvoudiger nieuwe opdrachten binnen haalt en anderzijds zijn tevreden klanten het allerbeste visitekaartje wat weer leidt tot aanbevelingen bij derden.
In flow lijkt alles te lukken, en ineens ontstaat er een moment waarop je je realiseert dat de agenda vol is. De vraag blijft toenemen en je moet af en toe nee verkopen.
Hoe zorg jij er voor dat het moment van oververhitting niet voor problemen zorgt? Heb je voldoende buffer ingebouwd? Zijn de systemen op orde? Weet je met wie je moet schakelen?
Kleine teams (minder dan 8 personen) zijn kwetsbaarder dan grotere teams. Dus zorg dat je de vervelingtijd ook vult met het opbouwen van een groter team. Geniet van de flow en blijf in de flow tijd doorbouwen aan je systeem.
Geef een reactie